Handelsbetingelser

 

Handelsbetingelser 


Generelle oplysninger

 

Tele Copenhagen Aps

Phoneparts-shop.dk ( Domænet ejer)

CVR nr.: 33503466

Vesterbrogade 111.Kl.

DK- 1620 København V.  Denmark


Email: info@phoneparts-shop.dk
Tlf. Nr.: +45 71 99 24 99

 

  ( Vi er e-Mærke certifikatet )


( Handelsbetingelser og Standardfortrydelsesformular vil sendes via email som pdf-file , så snart din odre er afsendt )

 

Betalingsmidler i phoneparts-shop:

Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, MasterCard og bankoverførsel.  Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Visa og MasterCard udstedt uden for EU

    Visa debet consumer kort - 3,15 %

    Visa kredit consumer kort - 3,40 %

    MasterCard debet consumer kort - 3,19 %

    MasterCard kredit consumer kort - 3,44 %



Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Alle priser  ( i DKK) er inkusive moms. Ved B2B er priserne ( i DKK) er uden moms.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra phoneparts-shop.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.


Levering :

 Leveringstid:

  • Varer på lager  1-3 dage
  • Varer på lager for B2B / hos grossist 2-4 dag
  • Bestillingsvarer hos grossist efter aftale 6-14 dage

Fragtpriser :

Alle varer sendes med Post Danmark eller GLS.

Post Nord til Privatadresse er 75,- kr.

Post Nord til Erhversadresse er 39,- kr.

GLS til Afhentning i Pakke Shop er 35,- kr

GLS til Erhversadresse er 35,- kr.

DAO til Privatadresse er 45.- kr

DAO til Droppoint er 35.- kr

DAO til Erhversdaresse er er 29.-

 Vi leverer i Danmark og benytter Post Nord, DAO GLS, DHL til levering af dine ordrer. Hvis De selv beder om at varen må stilles, er det på egen risiko.

Varer kan afhentes hos Phoneparts-shop / Tele Copenhagen Aps på adressen Vesterbrogade 111.1260 Købehavn V.  Kun Efter aftal.

 

Fortrydelsesret Returnering for varer

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

 

-har modtaget din vare

-får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

-får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Standardfortrydelsesformulare kan sendes ved email. info@phoneparts-shop.dk eller kontakt os på Tlf. nr.71 99 24 99

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ved fortrydelse skal du sende varen retur Phoneparts-shop. 1260 København V, og mærke pakken ” FORTRYDELSE” samt vedlægge en kopi af fakturaen.

  • Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.)

  • Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.

  • Du bærer risikoen for varen fra varens levering til dig, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

  • Vi anbefaler, at varen returneres via Post Nord, og at varen sendes som pakkepost og at du får en kvittering for afsendelse. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Nords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til os / Phoneparts-shop.dk.

          Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.


    -     Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den        

         Sidste del i fysisk besiddelse.
 
   -     Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14    

        dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse.)
 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art,

egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi,

og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.


Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

 

Phoneparts-shop.dk

Vesterbrogade 111-Kl.

DK-1620 Købenahavn V

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

 

Reklamationsret for køb af varer

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Reklamationsretten er din ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt.

Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden.

Reklamationsret er din lovfæstede ret.

Som forbruger har man 24 måneder reklamationsret, hvilket betyder, at man enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Er der yderligere reklamationsret eller garanti vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Vi / Phoneparts-shop.dk opfordrer dig til at tage kopi/backup af samtlige data.

Phoneparts-shop.dk kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Phoneparts-shop.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Der henvises i øvrigt til Købelovens § 78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

Man skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at man har opdaget manglen ved varen. Hvis man reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Du kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post og sende den til: Phoneparts-shop.dk . Vesterbrogade 111.,kl. 1260 København V mærkes ”REKLAMATION”.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Følg gerne disse trin. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Produkter der er omfattet af reklamationsretten og som er defekte vil herefter blive omskiftet til timetakst.

Ønsker man ikke, at Phoneparts-shop.dk foretager fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Phoneparts-shops udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtagelse af  Phoneparts-shop.dk.

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Phoneparts-shop.dk , hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Phoneparts-shop.dk forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale.

 

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

Alle produkter der returneres til Phoneparts-shop.dk  skal være forsvarligt indpakket.

Ved Skærm / LCDér, skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at kundens rettigheder bortfalder.

Alle produkter, der modtages fra Phoneparts-shop.dk er indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af kundens rettigheder.

Ønsker du at reklamere over en vare -

Sådan gør du når du reklamerer over en vare:


 Send returforsendelsen til vores adresse

Husk at sende en kopi af købsfaktura 
Vi behandler din reklamation inden for 2-5 hverdage efter modtagelse

Hvis du ønsker at returnere et købt produkt med posten, bedes du venligst sende det til følgende adresse::

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til

Phoneparts-shop.dk

Vesterbrogade 111.Kl.

DK-1620 København V

Tlf. 7199 2499

Email. info@phoneparts-shop.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den: _______________________________________

                           

Modtaget den:_____________________________________

Forbrugerens navn: _________________________________

Forbrugerens adresse: ______________________________

Forbrugerens underskrift: ____________________________

Dato:_____________________________________________

 

Vi vil sende standardfortrydelsesformular til dig som pdf- file via email, når du afslutter en ordre.

Du har også mulighed for at returnere en vare i en af vores fysiske butik, men vi kan ikke garantere, at din reklamation vil blive behandlet på stedet.

Vi refunderer leveringsomkostninger, dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end

den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er

du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind .

 

Persondatapolitik

For at man kan indgå aftale med Phoneparts-shop.dk  har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen og videregivelse af kundens personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til kunden.

Personoplysningerne registreres hos Phoneparts-shop og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende

oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af kundens udtrykkelige samtykke, således at kunden er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte hos Phoneparts-shop har adgang til de oplysninger, der registreres om kunden.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Phoneparts-shop videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Den dataansvarlige på phoneparts-shop.dk er (Salgs konsulent , willy Joe). 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
 info
@phoneparts-shop.dk

 

Cookies :

Vores website anvender cookies i henhold til ovenstående formål. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din browser. Så kan vores hjemmeside genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies og de kan ikke indeholde virus.

2.1 Så lang tid opbevares cookies

Cookies sletter sig selv efter et vist antal måneder (kan variere), men de fornyes efter hvert besøg.

2.2 Sådan sletter du cookies

Se vejledning her: http://minecookies.org/cookiehandtering

2.3 Sådan undgår jeg cookies?

Hvis du ikke ønsker at modtage cookies kan du blokere dem. Vi mener, at du får en bedre brugeroplevelse, hvis du beholder vores cookies, men valget er naturligvis dit. Se vejledning her: http://minecookies.org/cookiehandtering.

2.4 Hvad cookies bruges til på vores website

Cookies anvendes til at føre statistik over antallet af brugere samt oplysninger om køn, alder, geografi og interesser på vores brugere for at tilpasse indhold og annoncering herefter.

Sitet anvender ikke cookies fra en tredjepart.

Hjemmesiden er SSL-sikret, og vi kører tests dagligt for at holde sikkerheden på højeste niveau.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

GDPR:

Kære kunde

Som du måske allerede er opmærksom på træder EU’s nye persondataforordning General Data Protection Regulation (forkortes som regel GDPR) i kraft d. 25. maj i år.

INFORMATION OM DATABEHANDLING

I forbindelse med EU's persondataforordning (GDPR) har vi indført en række nye tiltag.

ALDRIG DELING AF DATA 

Hos Phonepsrts-shop.dk respekterer vi dit privatliv, så vi kan starte med at slå fast, at vi selvsagt aldrig kunne drømme om at videregive eller videresælge vores værdifulde kundedata.

DIN RET TIL SLETNING 

Du kan til enhver tid blive slettet fra vores system.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Børn og Unge under 18 år :

Som udgangspunkt kan personer under 18 år ikke handle uden samtykke fra en værge. 

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (Willy Jeo- Salgs konsulent). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16.05.2018